Fitspiration || Life & fitness diary week #5

Mijn eerste volle vakantieweek zit meteen vol met allerlei verschillende activiteiten! We slaan weer aan het klussen voor ons huis, en maken deze week grote sprongen. Ook heb ik een reünie met mijn musical-cast, lees ik mijn boek uit en doe wat tripjes naar de stad. Lees mee over mijn afgelopen week!

AR-0374

Zondag 3 juli

Vandaag heb ik een erg leuke dag gepland. We kijken met mijn cast de film van onze musical terug! Om 4 uur worden we verwacht, bij de man die de rol van volwassen man op zich nam afgelopen maart. Hij woont op een half uur rijden van Eindhoven, en heeft een ontzettend mooi huis en een enorme tuin. We kletsen met zijn allen bij in het zonnetje (er zijn buien voorspeld, maar we hebben geluk!) en barbecue’en: iedereen heeft iets meegenomen. Ik was verantwoordelijk voor salade, dus heb de pittige rucolasalade gemaakt minus de pasta. Hij bevalt goed! Ook is er stokbrood, veel vlees en later op de avond zijn er nog hapjes en drankjes. Na het eten kijken we met zijn allen onze musical terug! Het is erg leuk om ook eens te zien wat het publiek telkens voorgeschoteld kreeg, vanuit de andere kant dus! Kan ik eindelijk ook eens zien hoe mijn spel overkomt 😉 We hebben ons kostelijk vermaakt! Naderhand word ik nog thuis gebracht.

Ik had ’s middags afgesproken met een van de castleden om samen te rijden. Ik moest hiervoor eerst een eindje met de bus. Op zich natuurlijk geen probleem, maar toch kan ik hier erg zenuwachtig over worden. Ik haast me naar de bus en kan pas rusten als ik uitstap. Mijn hart kan het niet zo goed aan! Ik merk dat ik er steeds erger last van krijg, en daar ben ik niet zo blij mee… Heb jij hier toevallig ervaring mee, of met een ander soort angst? Ik hoor er graag over, want ik zou graag willen weten wat ik hier aan zou kunnen doen. Of in ieder geval oefeningen die me wat rustiger zouden kunnen krijgen! Ik word altijd erg onrustig als ik moet reizen, of wanneer iemand me bijvoorbeeld thuis komt ophalen: ik zit al een half uur van tevoren klaar en kan maar niet rustig worden…

Maandag 4 juli

Vandaag heb ik een heerlijke dag, en het blijft ook nog eens droog! Ik word om kwart over 11 wakker en ben een beetje chagrijnig. Gelukkig trekt dit snel weg, en geniet ik gewoon van mijn ontbijtje. Met de koffie gaan we weer de tuin in! Het is redelijk bewolkt, maar ik kan niet klagen: ik heb weer eens zonnebrandcrème nodig gehad! Ik lees na de lunch mijn boek uit, Voor Jou van Jojo Moyes. Erna laptop ik even, en eind van de middag begin ik in mijn nieuwe boek: Illuminae van Amie Kaufman en Jay Kristoff. Dit boek is erg uniek, omdat het is geschreven in de vorm van interviews, Unipedia-pagina’s (Wiki), transcripts, emails en nog veel meer. Niet gewone tekst! Het is heel beeldend, en ik was erg benieuwd of dit me zou storen. Maar tot nu toe leest het eigenlijk heel fijn en is het verhaal erg leuk!

Ik ontbijt vandaag met havermout en een banaan, bij de koffie eet ik een kletskop (heerlijke koekjes zijn dat!), als lunch eet ik 3 boterhammen: 1 cervelaat, 1 pathé en 1 pindakaas. Het lijkt wel allemaal gewoonte te worden, haha. In de middag eet ik een cornetto-ijsje, drink ik thee en drink ik voor het eten een glaasje witte wijn. Ik kook vandaag, en we eten pasta kip pesto: daar kan ik altijd blij van worden!

Dinsdag 5 juli

Vandaag is het mijn idee om te gaan sporten, voordat mijn vriend en ik een bezoekje maken aan de bouwmarkt om spullen te kopen voor het klussen in huis. Echter krijgen we telefoon van mijn schoonouders (over het klussen), en dat duurt zo lang dat het al lunchtijd is… Ik maak voor mezelf een salade van rucola, tomaat, een halve bol mozzarella en olijfjes, waar ik wat rode pesto bij doe. Erg geslaagd en ook nog eens erg gezond!

Snapchat-702988813713048187

’s Middags gaan we allerlei winkels op de bouwmarkt af, en kopen we wat we kunnen vinden. Ook bestellen we bij de ikea spullen, om de dag erna met de aanhangwagen op te halen. Dit kost 15 euro om te regelen, als we het lieten bezorgen waren we meer dan 55 euro kwijt! Dan is dit een stuk schappelijker 🙂 Helaas is de kledingkast die we wilden niet meer te verkrijgen, en kiezen we daarom voor 2 kleinere, goedkopere kasten om naast elkaar te zetten. Hebben we elk onze eigen kast!

Ik was zo gezond bezig vandaag… Maar we hebben allebei geen tijd en zin meer om boodschappen te doen, dus halen we frietjes. Ik beloof aan mezelf dat die vanaf nu niet meer mijn lichaam in gaan, want ik word er eigenlijk totaal niet vrolijk van! En nu heb ik ook niet gesport vandaag…

Woensdag 6 juli

Gelukkig maakt vandaag veel goed: we klussen de hele dag, en ik ben ’s avonds lichamelijk tótaal kapot. Als dit geen workout is, weet ik het ook niet meer, haha! Ik maak in de middag deurkozijnen schoon, schuur ze en zet ze in de grondverf, en erna schuur en verf ik ook de wc-deur. Die is helemaal getransformeerd! Van oudgeel naar grijs, zoals al onze andere deuren beneden. Vrijdag nog een laag, en dan is hij klaar! Wouters moeder neemt ondertussen de voordeur onder handen, dat was hard nodig. Wouter en zijn vader bezoeken de ikea en de bouwmarkt en nemen vanalles mee terug. Het huis staat vol met ikea-pakketjes! Daarna doen ze ook nog wat andere klusjes: ze planten de frambozenplanten in onze tuin, hangen (eindelijk!) de brandmelders op en hangen mijn plankje in de wc op, die ik al een half jaar geleden gekocht had (maar die niet bevestigd kon worden zonder een speciale boor, blijkbaar). Rond etenstijd kook ik, nasi met een boemboe-pakketje waar veel minder zout in zit dan onze saus die we eerst gebruikten. Bevalt prima! Rond half 11 ploffen we neer op de bank: eindelijk klaar. Ik slaap als een roos die nacht!

Donderdag 7 juli

Tijd om wat ikea spullen in elkaar te zetten en naar de stad te gaan om decoratie-spulletjes voor in huis te kopen! 🙂 ’s Ochtends wil ik mijn nieuwe spiegel in elkaar zetten: ik heb eindelijk een full-length mirror! Een staande zelfs, die vind ik zo mooi! Ik begin met het bevestigen van hendels, maar mijn vriend wil het al snel overnemen. Nou, prima! Hij heeft rond lunchtijd een afspraak, dus hij vertrekt en ik volg hem snel om naar de stad te gaan, nadat ik geluncht heb met 2 boterhammen kaas en de tweede helft van de salade, die ik dinsdag had gemaakt.

In de stad koop ik spullen voor op het toilet: bij de Xenos een koperen lijstje, bij de H&M Home een koperen mandje, een stoffen mandje (voor maandverband, dan zie je het tenminste niet liggen!) en een geurkaars. Ik vind het een erg leuk resultaat!

20160707_154436

20160707_154433

Ook ga ik in de stad op zoek naar een lace-up shirtje, maar ik weet niet te slagen. Ik vind ze zo leuk, maar allen die ik aantrok vielen tegen! Mijn zoektocht gaat dus nog eventjes verder…

Ook ga ik nog langs de Action, waar ik fotolijstjes en handdoekjes koop voor in de keuken (en ook 1 voor op het toilet), en nog wat kleine dingetjes. Erna doe ik nog boodschappen, en terwijl ik kook begint mijn vriend met het in elkaar zetten van de eerste kledingkast. Goede deal, vond ik 🙂 Het duurt langer dan verwacht (zoals altijd uiteraard) en na 1 kast is het wel genoeg voor vandaag. Zaterdag de tweede, en dan kan ik ze in gaan richten! Morgen hebben we weer een klusdag, dus dan zal het er niet van komen. Maar hopelijk kan dan wel de eettafel in elkaar gezet worden! Voordat je het je afvraagt, ja, we hadden al een eettafel en kleine kledingkast en dergelijke 😉 We zijn dingen aan het vervangen of verbeteren! We willen graag een mooi huis met duurzame spullen, en niet alle dingen die we mee hebben genomen vanuit ons appartement voldoen aan die eisen. Dan dus nieuwe dingetjes kopen!

Als diner eten we kipvleugeltjes uit de oven met gebakken aardappeltjes in olijfolie en erwtjes. Als toetje eten we nog wat vla. Ik heb vandaag gelukkig prima gegeten! Ik had wel op veel momenten honger, maar dan voldeed fruit gelukkig!

Vrijdag 8 juli

Vandaag klussen we weer de hele dag. En er gebeurt zoveel, ik kan het zelf maar moeilijk geloven! Onder andere wordt de eettafel in elkaar gezet samen met de 4 nieuwe stoelen. Het ziet er zó mooi uit, een hele transformatie opeens!

Snapchat-8903259944362674939

Ook wordt de tweede kledingkast in elkaar gezet en ze worden meteen naast elkaar gemonteerd. Nu kan ik gaan inruimen! Ook staat mijn spiegel nu op de goede plek, en wordt de studeerkamer eindelijk wat hij hoort te zijn. Ik spendeer de dag met het schilderen van het traphek, de ballustrade. Die was helemaal kapot gegaan omdat de lak erop niet dik genoeg was, dus ik geef hem nog een goede laag. Aan het eind van de dag ben ik kapot maar tevreden! Wouters moeder heeft ovenschotel meegenomen, met gehakt, tomaat, kidneybonen en heel veel groenten uit de tuin. Die eten we lekker in onze tuin op! Er zitten ook gekookte aardappelen in, en die vind ik altijd ontzettend lekker. Mijn vriend niet, dus die eten we bijna nooit! Ik ben dus helemaal gelukkig met deze ovenschotel 😉 ’s avonds vallen we als een blok in slaap, nadat we alle muggen hebben vermoord. Bah, die plaag van muggen is toch wel erg vervelend!

Zaterdag 9 juli

Ik word wakker met het berichtje of ik snel kan skypen, van mijn zus. Nou, zeker! Na het ontbijt haast ik me meteen op skype en we kletsen anderhalf uur. Het is altijd zo gezellig om te skypen! ❤ Ik mis haar enorm, maar ben blij als het me lukt mijn stage in Melbourne te regelen. Dan kan ik eind van het jaar naar haar toe!

Na het skypen maak ik me klaar en scheer ik nog even snel mijn benen: ik wil vandaag mijn nieuwe rok aan omdat het zo warm is, maar had niet aan mijn benen gedacht, haha! Even snel nog doen dus. Daarna lunchen we, en dan komt mijn moeder me al halen. We gaan ’s middags lekker samen naar de stad. Ze koopt een fijne witte broek en een superleuke jurk die haar héél goed staat (ze vindt hem zelf wat kort, maar ze kan het goed hebben! Niet alles hoeft tot over je knieën te komen mam 😉 ) en we slenteren wat rond. Ik weet te slagen voor nieuwe placemats voor op de eettafel, vind een strapless bh in mijn maat en vind éíndelijk de schoenen die ik al weken lang zoek. In de eerste winkel die we binnenstappen samen, haha! Geluk moet je hebben natuurlijk 😉 Voor maar 25 euro voeg ik een superleuk setje aan mijn collectie toe. Hopelijk kan ik er snel een outfit post mee maken! Het gaat om een setje Espadrilles, die ik al heb kunnen scoren voor mijn outfit inspiration artikel van Espadrilles online gaat, haha!

’s Avonds spenderen mijn vriend en ik samen, en we eten wraps. Later op de avond maken we nog wat zoute popcorn tijdens het kijken van Game of Thrones!

Het was een fijne week, omdat er zoveel gebeurd is in het huis! Eindelijk kan ik mijn kleding mooi opbergen en aan een eettafel zitten met comfortabele stoelen. Zo komt alles toch mooi bij elkaar! 🙂 Komende week klussen we weer verder, dus hopelijk gebeurt er nog veel meer waar ik blij van word. We besteden de vakantie in ieder geval nuttig!

Hoe was jouw week?

Liefs,
Annabel Rianne

 

Een gedachte over “Fitspiration || Life & fitness diary week #5

Geef een reactie

