Tag || 25 food vragen!

Tags zijn altijd leuk om in te vullen. Zo kan ik gemakkelijk wat meer over mezelf laten weten, via een lijst van vragen! En omdat ik best wel van eten houdt, leek het me leuk een food-tag in te vullen. Dus bij deze! Lees mee om er achter te komen hoe ik mijn koffie drink, waar ik mijn boodschappen doe en meer…

Wat is je favoriete ontbijt?

Ik eet elke ochtend een kom havermout. Die maak ik met Quaker, waarbij zakjes in de doos zitten met porties. Melk erbij, 2 minuten in de magnetron, en daar is mijn overheerlijke ontbijt! Ik doe er geen fruit bij, geen kaneel, niks. Dat vind ik het lekkerste! Vaak eet ik erna nog een banaan, zodat ik voor lange tijd goed vol zit. Voor een standaard morgen eet ik niets liever!

Hoe drink je je koffie?

IMG_20150513_150637

Tegenwoordig drink ik mijn gewone koffie met wat koffiemelk. Eerst deed ik er altijd wat suiker bij, maar dat was natuurlijk niet zo gezond. Melk vind ik nu ook erg lekker en zo drink ik mijn gewone koffie graag! Ook drink ik af en toe graag een espresso (oplosversie, vind ik prima! Barbaars maar goed :O ) en als ik op pad ga drink ik erg graag cappuccino, latte of sweet mocha (met karamel), die je op de foto ziet. Vooral Coffeelovers is favoriet, dat is de coffeecorner in de boekenwinkel. Combineert mijn twee grote liefdes! Héél af en toe maak ik thuis een chocokoffie: half warme chocolademelk, half warme koffie. Heerlijk in de winter!

Wat zit er op je lievelingsbroodje?

Zalm, sla en mayonaise is nummer 1. Die staat voornamelijk op nummer 1 omdat ik die bijna nooit eet! Nummer 2 is (oude) kaas, rucola en mosterddressing, die eet ik ontzettend vaak als ik ergens een broodje eet. Heerlijk! Nummer 3 is caprese! Maar als ik naar de subway ga, bestel ik een broodje ham-kaas met chili- of cocktailsaus. Voor allevier deze opties zou je me wakker mogen maken! 😉

Soep of salade?

AR-0036

Ik houd heel erg van beide. Ik weet niet of ik zou kunnen kiezen! Ik houd ontzettend van tomatensoep en zou best elke dag een kom lusten. Dit is met salades niet zo… Maar toch zal ik sneller salade dan soep kiezen voor avondeten. Een salade met avocado en ei, of salade rucola met zongedroogde tomaatjes en olijven en mozzarella gaat er altijd wel in!

Wat is je favoriete kookboek?

Ik heb niet erg veel kookboeken, maar blader er wel graag in. Als ik er één moet kiezen, kies ik denk ik voor het winterslank kookboek van Sonja Bakker. Ik kook hier niet uit omdat de maaltijden gezond zijn, maar omdat ze zo ontzettend lekker zijn! Het zijn wel allemaal wintergerechten, dus in de zomer staat hij een beetje te verstoffen. Over het algemeen vind ik de recepten van Chickslovefood ook erg lekker. Ik heb beide hun kookboeken en ben benieuwd naar het derde, die nu in de maak is en gaat over het voorbereiden van je eten. Dat lijkt me ideaal!

Nooit meer zoet of nooit meer hartig?

Nooit meer zoet. Ik houd ontzettend van chocola en koekjes, maar zou liever zoet opgeven dan zout. Ik houd te veel van kaas, chips, noten, etc. Als jij voor goede, zoute vervanging van mijn zoetigheden zorgt zal ik dat altijd verkiezen boven zoet!

Wat is je favoriete foodfilm?

Ik ken er eigenlijk maar een als ik er over nadenk, en dat is Ratatouille. Dat is dan ook meteen wel een hele leuke!

Wat is je meest guilty pleasure?

IMG_20150404_154310

Deze foto maakte ik tijdens het leren, toen ik bij mijn ouders was. Ik studeerde op de kamer van mijn zus (mijn bureau werd verhuisd) en zij had een blauwe placemat. Paste perfect bij mijn snack van die dag!

Oef, heb je even? Ik houd ontzettend veel van M&Ms, die in de blauwe zak (met koekjesvulling). Ook houd ik erg van beertjeschips (Pombaer), kaas, pizza en tomatensoep uit blik! Oh en zelfgemaakte cupcakes en brownies! En pepernoten…

Wie is je grootste inspiratiebron?

Mijn vriend! Omdat hij al van kleins af aan is geconfronteerd met smaakvolle producten zoals blauwe kazen en olijven, is hij niet bang om iets te proberen. Dit zorgt vaak voor nieuwe ontdekkingen aan mijn kant, en levert dus weer fijne recepten op!

Thuis koken of uit eten gaan?

AR-0188

Als ik maar één zou kunnen doen voor de rest van mijn leven, dan zou ik altijd thuis koken. Op internet kan je genoeg inspiratie vinden voor lekkere gerechten. Maar af en toe is het natuurlijk heerlijk om gewoon aan te mogen schuiven aan een tafel op een mooie locatie, en heerlijke gerechten geserveerd te krijgen…

High end of low profile?

Low profile, easy. Ik eet liever in een wat goedkoper restaurantje met sfeer, dan in een restaurant waar je borden voorgeschoteld krijgt met één hap erop. En ik vind het ook erg fijn om goedkope producten van goede kwaliteit te vinden. Een merkje betekent voor mij niet zoveel qua voeding!

Wat is je lievelingsrestaurant?

Da Verdi, op de Dommelstraat in Eindhoven. Deze Italiaan serveert de meest heerlijke pasta’s en pizza’s! En is nog betaalbaar ook! Zie bijvoorbeeld de afbeelding hierboven. Die pizza wil je toch meteen aanvallen…?

Boodschappen doe ik bij…

De Lidl! Voor wij verhuisden, kochten wij altijd onze spullen bij de Jumbo. Met een budget van €10,- per dag voor 2 personen kregen wij dit net rond. Toen gingen we in de buurt van de Lidl wonen. Hier kan je voor hetzelfde bedrag zoveel meer spullen krijgen!! En het mooie is, dat alles ook nog eens van betere kwaliteit is. De groente heeft veel meer smaak, de melk is langer houdbaar, en ga zo maar door. Ik raad iedereen af om ooit nog de Albert Heijn of Jumbo te bezoeken, want hun producten zijn twee keer zo duur en twee keer zo saai. Geef mij maar de goedkope heerlijkheid van de Lidl, elke dag!

Het lekkerste dat ik ooit gegeten heb:

Dat zou ik zo niet kunnen zeggen. Zoveel waarde hecht ik nou ook weer niet aan mijn eten! Wat ik veel belangrijker vind, zijn de herinneringen om een etentje heen! Wat ik wel erg benoemenswaardig vind is onze geitenkaasrisotto. Met spinazie, stukjes zalm, een heerlijke saus van geitenkaas en risotto gemaakt met visbouillon… Daar zou je me telkens wakker voor kunnen maken!

Wat is je favo cocktail?

In Maleisië vond ik de Mai Tai echt heerlijk. Dit is een cocktail met rum, sinaasappellikeur, siroop en limoen. Er komt een moment dat ik deze thuis een keer ga proberen te maken! Ben erg benieuwd of hij hetzelfde smaakt 😉

Koffie met George Clooney of Heston Blumenthal?

Koffie met een acteur of met een topchef? Dan denk ik, ondanks dat ik hem verder nog nooit heb gezien, dat ik toch voor Heston kies. Dan kan hij me adviezen geven op recepten en kan hij me helpen de perfecte gerechten voor te schotelen! Sorry George, ik denk dat wij gewoonweg te weinig hebben om over te kletsen.

Wat mag niet ontbreken in jouw keuken?

Een grote vriezer! Mijn vriend en ik houden er ontzettend van om dingen in te vriezen. Niet al gemaakte gerechten, maar ingrediënten. Zo zijn wij altijd voorbereid! We hebben in de vriezer brood liggen (we eten er nou eenmaal veel van, en zo houd je het vers!), ijsjes (want wie heeft dat niet in de zomer), kip, bevroren aardbeien, aardappeltjes om in de oven te doen en andere dingen. Als we geen boodschappen kunnen doen hebben we dan toch altijd een lekker maaltje op tafel!

Mijn favo snack is…

(Bij een borrel) kaas met mosterddip op een bedje rucola. Ook groene olijven en naturel-chipjes zijn geliefd!

Wat zit er op jouw pizza?

Tomatensaus, ham, kaas en ananas. De pizza Hawaii is mijn favoriet! Al lust ik ook graag een pizza met mozzarella, of eentje met champignons. Of een vierkazen-pizza!

Wat lust je echt niet?

Ik vind het best dapper dat ik deze foto van het internet durf te plaatsen. Ik voel me al kriegel als ik er naar kijk! Dat iemand hier zin in heeft… Garnalen horen gewoon in de zee, haha!

Ik heb best moeite met zeedieren. Zalm, haring en witvis lust ik best, maar dan houdt het al snel op. Mosselen, slakken, kreeft, grote garnalen en meer hoef je me echt niet voor te schotelen! Toen mijn vriend en ik in Parijs waren, bestelden we bij een diner een schaal met vis voor twee. Bleek het allemaal dat soort beesten te zijn, en je moest alles nog pellen… Na twee garnalen te hebben moeten onthoofd (terwijl de ogen je aanstaarden) en ontdoen van hun huid was ik er helemaal klaar mee. Ugh! Ik kan er gewoon niet tegen… Ik heb toen maar een groot chocomousse-toetje besteld om het goed te maken, haha :p

Oh en ook nog iets wat ik écht niet te eten vind: korianderblaadjes! Ik proef ze áltijd als ze in mijn eten zitten, en ze nemen de gehele smaak over. Ik vind het echt vreselijk. Korianderpoeder heb ik dan weer geen problemen mee… Maar die blaadjes, gadver!

Mijn favo foodblog is…

Ik moet zeggen dat ik amper foodblogs lees. Als ik op expeditie wil gaan naar een nieuw recept doe ik dat het liefste ter plekke, en de sites waar ik dan goede recepten vind zijn vaak random! Ik kan hier dus geen favoriet foodblog noemen, helaas. Als je tips voor me hebt van goede blogs met simpele maar toch bijzondere recepten, laat het me dan zeker weten!

Het gekste dat ik ooit heb gegeten is…

Geen idee…

Wat staat er op je food bucket list?

Zo’n 1 à 2 jaar geleden maakte ik met een paar vriendinnen Millonaire’s shortbread met een recept van Allerhande: dat is een koekje met daarop een karamel en chocoladelaagje. Heerlijk! Dit wil ik echt nog eens zelf maken. Ook wil ik binnenkort eens een quiche maken, die zijn altijd overheerlijk!

Ik kan niet leven zonder…

IMG_20150602_205558

Deze foto maakte ik al weer een hele tijd geleden en postte ik op Instagram. Toen waren we net verhuisd! 

Thee! Ik drink elke dag wel weer een paar koppen en mis het wanneer ik er geen tijd voor heb. Ook kan ik er soms ontzettend veel zin in hebben, dan loopt het water me al in de mond bij alleen de gedachte ervan! Ik houd van allerlei verschillende soorten: fruitige (aardbeien, bosvruchten (beide van Lidl), of de forest fruits van Lipton), kruidige (kaneel, herfststorm en turkish apple, allemaal van Pickwick), rooibos (de Honeybush losse thee van Simon Leevelt), groene thee (van de Lidl) of muntthee met verse munt uit de tuin (met een beetje honing). Het ligt aan het moment waar ik zin in heb! Terwijl ik dit artikel typ, zit ik aan een heerlijke kop groene thee 🙂

Dat was mijn food vragen tag! Hopelijk vond je het leuk om te lezen wat ik zoal graag eet 🙂 Wat is jouw favoriete gerecht/eten? 

Liefs,
Annabel Rianne

 

 

Een gedachte over “Tag || 25 food vragen!

Geef een reactie

