General || Searching the internet #6

Het is weer tijd voor een searching the internet artikel! Ik heb de afgelopen tijd weer leuke linkjes verzameld om met je te delen. Lees bijvoorbeeld 10 feiten over bloed, lees Tweets over Brexit en probeer in een quiz Ross en Rachel uit Friends naar het altaar te krijgen! Kijk mee!

  • Ik woon nu al drie jaar samen met mijn vriend. En daarom is dit artikel vol met dingen die je meemaakt als je samenwoont maar al te herkenbaar! Ik heb er goed om kunnen lachen 🙂
  • Toen ik nog aan het leren was voor mijn tentamens, kwam ik dit artikel tegen met tips voor bij het leren. Niet zomaar een lijstje, maar dingen die wetenschappelijk bewezen zijn dat ze werken! Bijvoorbeeld werken met klassieke muziek aan: het werkt echt! Heerlijk rustgevend, laat je goed werken, en maakt je humeur ook nog eens beter. Ik luister zelf graag naar piano muziek, zodat ik de liedjes meteen uit mijn hoofd ken wanneer ik ze zelf ga spelen. Vooral Yann Tierssen is favoriet!
  • Momenten dat je alleen maar kunt zeggen: “Nope“. Herkenbaar! Zoals die hieronder, als je opeens onverwachts bezoek krijgt:
    When your roommate finally tells you it's time to tidy up the place.
  • De hele wereld is er de afgelopen tijd mee bezig. Brexit. En daarom is deze lijst met tweets, vol grapjes over Brexit, des te grappiger.
  • Iedereen heeft dezelfde foto van de Notre Dame, of van de Taj Mahal (als je het geluk hebt daar te zijn geweest). Maar deze fotograaf besloot zijn foto’s anders aan te pakken: hij maakte foto’s juist weg van de monumenten! Geeft heel andere sfeerbeelden. Interessant!
  • Dit vond ik ook echt een leuk Buzzfeed artikeltje: momenten die maar al te herkenbaar zijn. Waar ik nu last van heb: verkouden zijn. Zie plaatje hieronder, ik kan hierbij alleen maar zeggen: “zó herkenbaar!”
    Nothing compares to nose-block nostalgia:
  • Ik houd van de Wetenschap in Beeld. Lees bijvoorbeeld dit artikel met wetenschappelijk bewezen tips hoe je beter dingen kunt onthouden! Nummer 1 kan ik al beamen!
  • Ook dit artikel van Wetenschap in Beeld vond ik ontzettend interessant, en ik heb de tijd genomen om elk feitje in me op te nemen: 10 feiten over bloed! Lees bijvoorbeeld waarom vampieren helemaal niet kunnen bestaan… En wist je dat koeien veel meer bloedtypes hebben?
  • Quiz: deze Buzzfeed quiz denkt te kunnen raden waar in de USA ik woon. Ik vat het op als: waar zou ik moeten gaan wonen? Mijn resultaat vind ik meer dan prima: Hawaii! Zal ik maar vast een huis gaan zoeken dan…?
  • Quiz: een leuke quiz voor mede Friends-fanaten: krijg je Ross en Rachel getrouwd? Het is net voor hun trouwdag (de echte) en er lijkt van alles mis te gaan. Maak jij de goede beslissingen? Mij lukte het prima! Maar ik heb alle afleveringen ook wel iets té vaak gezien… Niet dat ik dat erg vind!

Liefs,
Annabel Rianne

Een gedachte over “General || Searching the internet #6

Geef een reactie

