Fitspiration || Life & fitness diary #6

Poef, dit was me eigenlijk wel een zware week. Ik begon goed met het voornemen om weer lekker te gaan sporten deze week, maar er zat iets goed in de weg om dit te dwarsbomen… Gelukkig weerhield het me niet om gezond te eten deze week. Lees mee!

Zondag 10 juli

Vandaag is een dag met een dubbel gevoel: het is een leuke dag, maar ik kan er niet echt van genieten omdat ik erg veel hoofdpijn heb. Ik ben namelijk ontzettend verkouden! Snuffend kom ik de dag door, samen met een dreunende hoofdpijn als een pijnlijke haarband op mijn hoofd. Gelukkig weet ik ondanks dat nog een fijne dag te hebben!

Ik eet eens iets anders voor ontbijt: muesli met yoghurt. Met dit warme weer is warme havermout eenmaal iets minder ideaal! Muesli is dan mijn alternatief. Na de koffie is het eindelijk weer eens zover: tijd om te sporten! Ja, je leest het goed. Ik ga eindelijk weer aan de gang! Ik voltooi Kayla #4.3 en rond daarmee eindelijk de eerste 4 weken van het programma af. Na 6 weken… Ach, ik ben in ieder geval bezig met bewegen en dat was eerst niet zo! En daar gaat het eigenlijk om 🙂 Ik lunch met de restjes van de ovenschotel die mijn schoonmoeder 2 dagen geleden meenam voor na het klussen: héérlijk. Ik vraag haar in een appje daarna meteen om het recept! En ze is zo lief om die naar me te mailen 🙂 Ik ga de ovenschotel komende week zeker maken!

’s Middags doe ik het rustig aan, en zit ik in de tuin (in de schaduw). Ik lees mijn boek en kijk op mijn iPad wat filmpjes: Zoella is opeens weer actief aan het vloggen, en dat had ik gemist! Ik had wat in te halen dus 🙂 Voor het diner gaan we naar Den Bosch: mijn schoonbroer viert zijn verjaardag. We eten bij Ribs Factory op de markt. Ik bestel als voorgerecht een geitenkaassalade, en als hoofdgerecht een tenderloin lady steak. De frietjes laat ik gedeeltelijk staan, en als toetje kies ik thee. Zo heb ik toch prima gegeten, ook al is het niet thuis! Het diner is erg gezellig, en naderhand geven we ons cadeau dat ik had verzonnen: een lifestraw. Dat is een waterfilter die 99% van alle viezigheden filtert. Je kunt ermee dus zelfs wc-water en water uit plassen op straat drinken! Leek me een goed idee voor hem, omdat hij en zijn vriendin over 2 dagen op hike-vakantie vertrekken. Het cadeau bevalt goed gelukkig 🙂 Ik ben erg benieuwd of hij goed werkt, dus hopelijk krijg ik dat te horen als ze terug zijn!

Naderhand moeten we op het station nog een tijdje wachten op onze trein. Tijd voor een sneaky selfie van mijn vriend haha! Ook ben ik dolblij met mijn nieuwe rugzak: ik gebruik hem met veel liefde. En alles wat ik mee wil nemen past er gemakkelijk in! 🙂

Maandag 11 juli

Pfft, wat een nacht. Omdat het ontzettend heet is wanneer we thuis komen van ons diner, zetten we de ramen tegen elkaar open en wachten beneden tot het afgekoeld is. Ik val in slaap op de bank… En wanneer we eindelijk op het punt staan in slaap te vallen horen we een mug. Lampen weer aan dus, en zoeken. We kunnen hem met geen mogelijkheid vinden en opeens is het stil. Zou hij weg zijn? We besluiten maar te gaan slapen. Om 04.45u word ik wakker van mijn vriend, die gestoken is en de mug per sé wil zoeken. Nou, dan word ik natuurlijk ook wakker van het licht van de lamp. Gelukkig zie ik hem, en weet ik hem te pakken te krijgen. Kunnen we eindelijk weer slapen… Om half 10 ben ik met geen mogelijkheid uit bed te krijgen, ik voel me ontzettend brak. Daarom blijf ik liggen terwijl mijn vriend opstaat, en slaap ik nog tot 11 uur. Even scrollen op mijn telefoon en om tien voor half 12 zit ik dan eindelijk aan mijn ontbijt.

Toch ben ik heel blij dat ik langer ben blijven slapen: ik voel me de rest van de dag een stuk beter! Ik kijk lekker filmpjes op Youtube, drink wat koffie en doe daarna de errands: ik doe boodschappen bij de AH en Lidl, en koop lenzenvloeistof bij de Kruidvat. Erna kunnen we lekker lunchen! Mijn vriend wil worstenbroodjes, maar ik kies voor een gezonder alternatief: een avocado op 2 boterhammen met een klein beetje zout. Zó heerlijk, en een stukje gezonder dan worstenbroodjes 🙂 Al kan je me daar ook wakker voor maken hoor… Ik eet ze liever een andere keer, en houd het nu gezond! Omdat ik boodschappen heb gedaan, belooft mijn vriend smoothies te maken. Lekker!!

Snapchat-140098526404133150

Ik vind het de laatste tijd weer een stuk leuker om nieuwe recepten op te zoeken en te proberen. Mijn favoriete tijdschrift die gezonde recepten biedt? Gezond eten. Gewoon te koop bij de Appie, en deze geeft erg veel fijne recepten en tips om gezonder te leven. Deze avond probeer ik een couscousrecept! Met gegrilde kip en courgette, tomaat en rucola, en wat geknepen citroensap als sausje. Bevalt prima!

Dinsdag 12 juli

Vandaag is de eerste klusdag van deze week. We (Wouter, mijn schoonouders en ik) doen ontzettend veel vandaag! Ik schilder maar liefst 3 deurkozijnen vandaag, wat erg veel is. Omdat mijn vriend wat minder dingen kan doen vandaag, kookt hij vandaag voor ons. Wraps met tzatziki, lekker gezond! ’s Avonds zijn we gebroken en gaan we snel naar bed.

Woensdag 13 juli

Ik word ’s ochtends wakker met enorme nekpijn… Zo erg dat ik mijn nek bijna niet kan bewegen. Ik kan bijna niks doen zonder pijnscheuten! 😦 Erg vervelend, want we gaan vandaag weer klussen met mijn schoonouders. Ik doe het erg rustig aan en krijg maar één deurkozijn geschilderd vandaag. Daarna kook ik rustig aan: ik had ingepland vandaag quiche te maken met gebakken aardappels en salade, niet het makkelijkste werkje. Toch doe ik het, ook al doe ik er anderhalf uur over in totaal. Na het eten ga ik naar bed terwijl mijn schoonouders en vriend de laatste dingen afmaken en opruimen. Erg lief dat dat kan! Ik kijk wat Youtube filmpjes en slaap vanaf 8 uur tot half 10. Erna douche ik en probeer mijn haren een beetje te wassen, want die zijn erg vies van de afgelopen klusdagen. Daarna ga ik meteen weer slapen. Ik heb overdag ook Midalgan gekocht, crème die helpt bij erge spierpijn. Die maakt het warm, en dat is fijn. Ik draag ook de hele dag een sjaal om het warm te houden. Ook in bed!

Donderdag 14 juli

Vandaag doe ik het heel rustig aan. Gelukkig hebben we afgesproken pas weer volgende week te gaan klussen, dus kan ik goed bijkomen. Ik spreek even af met 2 vriendinnen die ik al heel lang niet meer gezien heb, maar de rest van de dag spendeer ik op de bank. Ik kijk in totaal 3 films vandaag! 2 films met Miley Cyrus: So Undercover en LOL. 2 leuke ontspannen films waarbij je niet hoeft na te denken. En dat is net waar ik zin in heb! Ook drink ik ontzettend veel thee, en no shame: in mijn kerstmok! 🙂

Mijn vriend stofzuigt terwijl ik hem help met koken (heel voorzichtig): basically restjes. Gebakken aardappeltjes, broccoli voor mij en wokgroente voor hem, garnalen voor hem en gebakken ei voor mij. Zo eten we wat we allebei lekker vinden maar wat de ander niet lust, en komt het toch op. Na het eten kijken we samen Snowpiercer, een film die mijn vriend eerst niet wilde zien maar waar we toch wel benieuwd naar waren. Binnenkort schrijf ik een bulk review met films die ik de laatste tijd heb gezien, dus dan hoor je wat ik er van vind. Daarna ga ik snel slapen.

Vrijdag 15 juli

Vandaag gaat het gelukkig al weer een stukje beter met mijn nek. Ik blijf het rustig aan doen, en gelukkig leent de vakantie zich hier perfect voor. Zo kan ik mijn nek voldoende rust geven! Ik kijk Youtube filmpjes, blog een beetje en doe met mijn vriend de boodschappen voor de komende 3 dagen. Ook lees ik nog wat tijdschriften in de tuin. ’s Avonds eten we pasta kip pesto, altijd goed!

Zaterdag 16 juli

Vandaag doe ik het nog rustig aan. Ik kijk veel Youtube filmpjes, lees in mijn boek en ’s avonds kijken mijn vriend en ik een film: Defiance (over de tweede Wereldoorlog). We koken nasi, waar ik per ongeluk uitschiet met de Kurkuma: het is dus meer een kerrie-rijst geworden, oeps!

Excuses dat dit dagboek wat korter is dan normaal: ik heb nu eenmaal niet veel te vertellen over het tweede gedeelte van mijn week! Hopelijk is mijn pijn snel weg, en kan ik weer door met mijn normale leventje. Voor nu geniet ik maar van het feit dat ik helemaal niets verplicht hoef!

Hoe was jouw week?

Liefs,
Annabel Rianne

 

 

 

Geef een reactie

