Personal || Ik ga op vakantie en neem mee…

Zomer: tijd om op vakantie te gaan! Wat ik het fijnste vind aan op vakantie gaan is de afwezigheid van zorgen en problemen voor een paar dagen. Elke dag plan je opnieuw wat je gaat doen, en alles is prima. Je hebt totale vrijheid! Je kunt er bijvoorbeeld ook opeens voor kiezen dat je geen zin hebt een city tour te doen, en dat je liever de hele dag bij het zwembad ligt. Heerlijk! Maar het kan voorkomen dat je opeens toch veel stress krijgt, omdat het erop lijkt dat je iets heel belangrijks vergeten bent! Oh nee… Bij deze een lijstje met dingen die ik sowieso niet wil vergeten als ik op vakantie ga!

Boeken/e-books

AR-0063

Iets waar ik sowieso nooit zonder kan: boeken om te lezen. Wat zou je anders elke avond moeten doen als je terug komt van je dagje weg, of elke keer op het strand of bij het zwembad? Een boek is voor mij echt een must. Daarom kan een e-reader ook handig zijn: dan kan je er 100 meenemen voor het gewicht van een! Kan je telkens weer kiezen wat je volgende boek gaat zijn… En lees je dus sowieso iets waar je op dat moment zin in hebt! Maar ik houd ook erg van fysieke boeken. Even kijken dus nog wat ik inpak!

Wat tijdschriften & puzzelboekjes

AR-0394

Toch heb ik niet elk vrij moment van de dag zin om een boek te lezen en me in het verhaal te verdiepen. Soms is het heerlijk om door een tijdschrift te kunnen bladeren, of een puzzel te maken! De tijdschriften Glamour en Cosmopolitan zijn bij mij favoriet op vakantie. En ik maak erg graag sudoku’s! Geleerd van mijn opa op vakantie vroeger, en nu ben ik er soms veel te goed in… Dan maak ik er zes na elkaar!

Een vakantie-dagboek

AR-0411

Ik houd op vakantie graag mijn belevenissen bij. Wat hebben we elke dag gedaan? Dat is ontzettend leuk om later nog eens terug te lezen. En het hebben van een specifiek vakantie-dagboek maakt dit des te leuker! Die vul ik dan niet alleen met tekst, maar ook met alle bewaarde tickets en kaartjes. En je kunt er later natuurlijk ook nog geprinte foto’s in plakken! Hierboven zie je een stukje uit mijn reisdagboek an Singapore: ik heb er onze treinticket naar Schiphol in geplakt, een kaartje van de Sri Mariamman temple waar ik meost betalen om mijn camera te mogen gebruiken, het treinkaartje naar Sentosa island (een eiland dat geheel een pretpark is, met een strand eromheen waar je in de zee kunt zwemmen) en wat overgehouden briefgeld (die erg weinig waard is, dus die ge ik niet bewaren). Leuk om jaren later terug te zien!

AR-0345

Wat ik komende zomervakantie uiteraard ook sowieso meeneem: mijn Q&A dagboekje! Want ook op vakantie blijven de dagen gewoon doorgaan!

Een reisboekje met informatie over de locatie

Ik plan graag vooruit wat we op een vakantie gaan doen. Maar waar ik op dat moment geen zin in heb, is om me helemaal in te lezen over alles. Dat doe ik liever ter plekke! Ik lees bijvoorbeeld graag waar een standbeeld voor staat, als ik er naast sta. Niet al thuis! Daarom koop ik vaak een reisboekje van een locatie. Staat ook nog eens leuk in je kast naderhand!

Mijn spiegelreflex camera

AR1-0181

Mijn baby. Ik kan niet zonder. Op vakantie móét mijn camera nou eenmaal mee. Ik moet alle mooie momenten vast leggen! Ik ben graag bezig met fotograferen, en leg ook graag fijne vakantiemomenten vast voor later. Levert weer leuke herinneringen op, en je kunt ze printen en in een boek doen of in lijstjes zetten in je huis!

Mijn make-up

AR-0437

Jup, mijn favoriete make-up producten gaan mee op vakantie. Ja, zelfs als ik naar een snikhete locatie ga! Ik vind het ontzettend leuk om mijn make-up te doen. Gewoon wat tijd aan jezelf besteden, jezelf verzorgen. Dat is op vakantie nog steeds zo! Ook vind ik het erg leuk om mijn make-up mooi te doen als we bijvoorbeeld uit eten ga. Dan nog een mooie outfit aan, en voel ik me onverslaanbaar! En dat is toch ook waar het om gaat op vakantie? Je goed voelen? 🙂

Goede oortjes of mijn koptelefoon

AR-0425

Muziek is onmisbaar. Op het vliegveld, aan het zwembad, op elk moment dat ik me eventjes wil afsluiten en wil denken aan andere leuke dingen. Muziek is altijd fijn! Deze koptelefoon is van Sennheiser en is al een jaar lang mijn baby 🙂 Hij is zo fijn dat mijn vriend nu ook besloten heeft een exemplaar te bestellen!

Vliegtuig-oordoppen

Als ik ga vliegen, zijn mijn vliegtuig-oordoppen onmisbaar. Ze cancellen erg veel van het motorgeluid! En daarnaast nemen ze ook wat van het geroezemoes om je heen met zich mee. Toch hoor je nog wel iets: je bent niet compleet doof. En dat vind ik fijn! Ook ideaal: ik gebruik ze ook tijdens het uitgaan. Ze halen de dreun van de bas ontzettend goed weg en maken het totale geluid een stuk zachter! Dan zijn feestjes opeens een stuk aangenamer. En nog een reden om ze mee te nemen: als de omgeving van je hotel nou opeens ontzettend rumoerig blijkt te zijn (zoals ik in Singapore had tijdens onze studiereis), dan vormen ze ook een uitkomst. Niet de meest comfortabele oordoppen om op te slapen, maar dan heb je tenminste nachtrust!

Veel zonnebrandcrèmes en aftersun

AR-0404

Een logisch maar onmisbaar puntje op de lijst. Ik heb écht zonnebrand nodig om niet te verbranden! Die gaat dus sowieso mee. En als ik dan toch verbrand, heb ik een fijne aftersun bij me om te verkoelen en helpen genezen. Een favoriet van het moment: de gezichts-SPF crème van Rituals! Beschermt mijn huid goed en induceert geen zweetgezicht zoals andere crèmes. Ik gebruik hem nu als dagcrème!

Dit was mijn lijstje met onmisbare dingen voor op vakantie! Wat kan jij écht niet missen op vakantie?

Liefs,
Annabel Rianne

2 gedachtes over “Personal || Ik ga op vakantie en neem mee…

Geef een reactie

