Films || Movies I’ve watched

Ik heb de laatste tijd eindelijk weer eens tijd genomen om wat leuke films te bekijken! Sinds ik enorme nekpijn kreeg lag ik telkens weer op de bank. Ik zocht naar wat ontspanning, en er stonden genoeg leuke films op Netflix en op mijn computer om mij te vermaken! Daarom een bulk review, met de films die ik afgelopen weken bekeek. Lees mee!

So Undercover

Ik had zin in een meidenfilm waarbij ik niet hoefde na te denken, en die me aan het lachen zou maken. Deze film voldoet hieraan! Molly is een privédetective die foto’s maakt van overspelige partners, tot ze wordt overgehaald door de FBI aan mee te werken aan een zaak. Haar bijdrage? Ze moet lid worden van een sorority om een oogje in het zeil te houden op de dochter van een man die op het punt staat te getuigen tegen een crimineel. Het is Molly’s taak om te achterhalen wie niet is wie hij zegt dat hij is… Stiekem houd ik van Miley Cyrus in romcoms (jammer dus dat ze zo veranderd is en geen films meer maakt): deze film en de volgende vind ik daarom misschien leuker dan de gemiddelde kijker. Ik vind dit in ieder geval een ideale film om lekker gedachtenloos te bekijken!
Rating op IMDB: 5,0/10,0
Mijn Rating: 7,0/10,0 voor een romcom 🙂

 LOL

Deze film keek ik direct na So Undercover. Ideaal voor een volle middag aan romcoms 🙂 Je volgt in de film Lola, die simpelweg leeft met allerlei tienerproblemen. Jongensproblemen, miscommunicatie met haar vrienden en ouders, mogelijke liefdes (of toch niet…?). Ik vind deze film een prima middagvuller. Leuk verhaal, leuke karakters. Dat de film zo laag gerate krijgt is misschien een beetje vreemd. Ja, het is geen kaskraker, maar het is best een leuk filmpje!
Rating op IMDB: 4,3/10,0
Mijn rating: 6,8/10,0

Snowpiercer

Naar deze film was ik best benieuwd. De film krijgt zeker geen slechte review op IMDB, en het is een dystopisch verhaal. Mijn vriend wilde de film eigenlijk niet zien, maar we besloten hem toch eens te proberen. Mijn vriends gedachte? “Om te lachen”. Nou ja, dat hebben we wel… In het verhaal is het 2031, en is de gehele wereld bevroren. De enige overlevenden bevinden zich op een grote trein, de Snowpiercer. In deze trein wordt duidelijk onderscheid gemaakt tussen de klassen, en in de laagste zijn ze het zat. Ze rebelleren, en maken zich een weg naar de voorkant van de trein, op zoek naar een betere wereld. In het begin had ik moeite me in te leven in het verhaal. Ik twijfelde of we de film stop moesten zetten, maar we zetten toch door. Het acteren in de film is prima, daar heb ik niks over te zeggen. Het verhaal heeft echter enorm veel plotholes… Er waren te veel dingen niet mogelijk. En je merkt dat het verhaal hier ook niet voor is gemaakt, het beantwoordt bijna geen vragen en gaat nergens op in. Het gaat eigenlijk alleen maar om de actie. Jammer, want daardoor wordt dit verhaal véél te ongeloofwaardig en dom!
Rating op IMDB: 7,0/10,0
Mijn rating
: 4,0/10,0

About Time

Deze film is me al meerdere keren aangeraden door vriendinnen, die hem allemaal in de bioscoop zijn gaan zien. Ik niet, want iedereen was al geweest 😉 Toch was het eindelijk zo ver om de film te proberen. Het verhaal gaat over Tim, die op zijn 21ste van zijn vader leert dat hij door de tijd kan reizen. Wat hij daarmee wil doen? Een vriendin krijgen. En dat is helemaal niet zo makkelijk als het lijkt. Ik vond dit een onwijs leuke film! Hij was heerlijk Brits, heeft leuke acteurs (Domhnall Gleeson, Rachel McAdams en Bill Nighy) en het verhaal is erg fijn. En het tijdreizen geeft een fijn extra dimensie aan het verhaal! Als ik moet kiezen, verkies ik deze film veel meer boven de andere tijdreisfilm van een tijdje terug, The Time Traveler’s Wife 😉
Rating op IMDB: 7,8/10,0
Mijn rating: 8,0/10,0

Defiance

Mijn vriend wilde deze film dolgraag zien, en hij sprak mij ook wel aan. Netflix aan dus, laptop aan de tv hangen en kijken! Het verhaal speelt zich af tijdens de tweede Wereldoorlog, en volgt de 4 Bielski broers in Wit-Rusland. Het is bijna onmogelijk om voedsel en wapens te vinden om te overleven. Toch geven ze onderdak aan steeds meer mede-Joden. In het bos vormen zij een dorpje, en doen hun best om niet ontdekt te worden. Maar het is moeilijk om te overleven met de vijand op je hielen en de winter om de hoek… Dit verhaal volgt echte gebeurtenissen van de Bielski broers, die zo’n 1200 Joden hebben weten te redden van hun duistere lot in de oorlog. Het was echt een hele goede film! Het verhaal was spannend, en gaf veel informatie over een gedeelte van de oorlog waar je misschien helemaal niet zo veel van weet. Het verhaal komt goed over, en ik kan alleen maar positief zijn over dit verhaal! Echt een aanrader.
Rating op IMDB: 7,2/10,0
Mijn rating: 8,3/10,0

Dit waren de films die ik de afgelopen tijd heb gezien! Naar welke ben jij benieuwd? En welke film móét ik deze vakantie zien?

Liefs,
Annabel Rianne

2 gedachtes over “Films || Movies I’ve watched

  1. Marcia zegt:

    Snowpiercer lijkt me echt heel tof, dus ik schrik stiekem wel een beetje van de lage score die je hem geeft 😛 LOL daarentegen heb ik ooit in de bioscoop gezien en vond ik echt verschrikkelijk..

    Like

Geef een reactie

