Food || Chocolicious Mug Cake

Een tijd geleden probeerde ik mijn eerste mug cake, die heel erg tegenviel. Ik was niet van plan om actief op zoek te gaan naar een beter exemplaar omdat ik geen zin had in nog een tegenvaller. Maar tóch besloot ik het nog eens te proberen. Het zou namelijk zo handig zijn om plotse chocolade-cravings te kunnen verhelpen met een simpel receptje, vol met ingrediënten die je altijd al in je kast hebt staan! Ik keek goed rond op het internet en stuitte op een recept dat me toch wel goed in de oren klonk. Ik maakte hem, en… Lees mee over het resultaat!

De benodigdheden voor deze chocolade mug cake

AR-0456

  • 4 tbsp bloem/meel
  • 4 tbsp Nesquik/chocoladepoeder (waar je normaal chocolademelk mee maakt)
  • 1 tbsp suiker
  • een snufje zout
  • een beetje bakpoeder (ik gok meestal rond 1/8 tbsp)
  • 3 tbsp olie, ik gebruik olijfolie
  • 3 tbsp melk (heb je die niet? Gebruik 2 tbsp water)
  • Een flinke scheut vanille-aroma
  • Optioneel: iets wat je lekker vind erin te doen: smarties, chocola, nootjes, etc…

Je ziet dat ik in dit recept tablespoons gebruikt, de Amerikaanse maatgeving. Dit soort maatbekertjes zijn tegenwoordig overal te krijgen, ik heb mijne bijvoorbeeld bij de Action vandaan!

En hoe maak je het dan?

AR-0459

Het is echt héél simpel:

  1. Doe alle droge ingrediënten in een mok en roer goed door elkaar (zorg ervoor dat je geen sporen bloem onderin je mok achter laat – echt goed roeren dus)
  2. Doe alle natte ingrediënten erbij en roer weer goed door
  3. Doe hem in je magnetron.

Hoe lang en op welke stand? Dat hangt er natuurlijk vanaf wat voor cake je wilt. Ik houd ervan als mijn cake nog een beetje gooey is, dus ik doe 60/70 seconden op 900 Watt. Het kan ook korter of langer, het is maar net wat je wil!

AR-0462

Als je goed kijkt zie je een stukje lichter gesmolten chocolade op mijn lepel: ik had ditmaal in kleine stukjes gesneden blokjes melkchocolade toegevoegd! 

En hoe is deze cake dan? Ik vind hem zelf heerlijk! Ik zou zelfs het rauwe mengsel al kunnen opsnoepen… Toch maak ik er altijd een lekker cake’je van. Let wel op, naderhand zit je goed vol! Je kan er dus ook voor kiezen de helft van het mengsel te maken en minder lang in de magnetron te zetten. Maar, misschien loop je dan wel weer terug naar je keuken voor meer!

Dit is echt iets wat je moet proberen. Het is zó ontzettend simpel, makkelijker iets lekkers maken kan bijna niet. En waarschijnlijk heb je alle ingrediënten al in huis, als je af en toe wel houdt van bakken net als ik. Dus waarom probeer je het niet gewoon? 😉

Veel liefs,
Annabel Rianne

2 gedachtes over “Food || Chocolicious Mug Cake

  1. Marcia zegt:

    Ik heb je andere mugcake recept nog altijd niet geproefd, haha sorry! Maar deze ziet er heerlijk uit én ik heb alle ingrediënten in huis. Misschien iets voor deze zondagmiddag ^^

    Like

Geef een reactie

