It’s my birthday! || Let’s look back

Ik ben vandaag jarig! Ik word alweer 22 jaar oud. De tijd gaat zo ontzettend snel! Ik weet hoe clichรฉ dat klinkt, maar zo voelt het wel… Het is gewoon alweer augustus! En omdat in een jaar toch heel veel leuke dingen kunnen gebeuren, lijkt het me leuk om vandaag terug te blikken op het afgelopen jaar. Wat waren de hoogtepunten? Als je het leuk vindt hier meer over te lezen, lees dan vooral verder ๐Ÿ™‚

birthday2

September 2015 – ik begon mijn blog

Ik ben nu al bijna een jaar aan het bloggen! Ik vind het nog steeds bijzonder dat het me lukt om het vol te houden. Maar het is toch echt zo! Stiekem ben ik wel een beetje trots ๐Ÿ˜‰

Oktober/november 2015 – Verenigingslustrum

AR-111

Een jaar lang hebben we vergaderd over een van de grotere activiteiten van het lustrum, georganiseerd door en voor onze studievereniging. We organiseerden het gala, en dat was een ontzettend groot succes! In een kasteel in de buurt van Venlo werden gasten ontvangen, waarna we eerst een driegangendiner voorgeschoteld kregen. Vervolgens werd het feest afgetrapt in de grote zaal (vroeger een kapel), waar het doorging tot in de vroege uurtjes. Wie wilde kon blijven slapen, en kreeg de volgende ochtend ook nog een heerlijk ontbijt! En gedurende de avond waren natuurlijk een jazzband en een dj aanwezig om het feest tot een denderend succes te brengen ๐Ÿ˜‰ Ik kan nog steeds nagenieten van de activiteit en de leuke foto van Wouter en ik staat op de piano!

December/januari 2015/’16 – Zus en zwager in Nederland

Zoals je misschien al weet – mijn zus woont in Australiรซ. Sinds juli 2014 had ik haar al niet meer gezien, en het was dus ontzettend fijn dat zij en haar vriend in december een maand lang op bezoek kwamen! We vierden samen de kerst met de opa’s en oma’s, en spendeerden voornamelijk veel tijd samen. Hopelijk kunnen we dit snel weer eens opnieuw doen!

Januari 2016 – Nieuwjaar vieren in Rome

20151231_231633

Wouter en ik vierden het nieuwjaar niet zomaar in Nederland, op de bank (zoals het jaar ervoor). Nee, we besloten een paar dagen naar Rome te gaan! We zagen alle belangrijke trekpleisters, aten heerlijk Italiaans en hadden vooral heel veel lol samen. Hoe wij onze oudjaarsavond vierden vind ik nog steeds erg leuk om op terug te kijken, dus ik zal je het verhaal vertellen ๐Ÿ™‚

We begonnen de avond in een restaurantje op de hoek van onze straat, die we eigenlijk alleen maar kozen omdat de wijn er goedkoop was. We wilden namelijk fijn kunnen proosten op het nieuwe jaar, zonder meteen 100โ‚ฌ neer te leggen, haha. We aten er heerlijk, en dronken 2 flessen wijn weg. Nou, dat was een nieuw record voor mij (die nog steeds staat, haha!). Lollend liepen we naar het Collosseum, die maar 15 minuutjes lopen verderop was. Achter het Collosseum bevindt zich namelijk het Circus Maximus, waar een groot festival plaatsvond. Hier moesten we heen! Onderweg er naartoe stonden verkopers lichtgevende haarbanden aan te prijzen. Eerst dacht ik, wat stom, maar na een minuut had ik de omslag al gemaakt: ik wilde er ook een, ik wilde roze oortjes als het kon! Wouter vond het wel hilarisch en schattig, dus sprak de eerstvolgende verkoper. Voor โ‚ฌ5,- wist hij een leuke voor me op de kop te tikken: roze Minney-strikjes. Deal! Als een blije tiener liep ik met mijn oortjes (zo noem ik ze, maar dat zijn ze dus eigenlijk helemaal niet) verder.

Bij de ingang stonden ontzettend veel bewakers, omdat er door alle aanslagen extra goed gecontroleerd werd op wapens. Bij iedereen werd de drank afgepakt, die moest je kopen op het veld. Wouter had een fles champagne in zijn binnenzak van zijn jas, maar hij werd niet gecontroleerd. Bij mij ging mijn tas open, maar daar zat toch niks in. Nou, prima dus! We vonden een fijn plekje op redelijke afstand van het podium en genoten ongeveer een uurtje van elkaars gezelschap met Italiaanse livemuziek. Net iets voor 12 uur pakten we onze champagne erbij – maar omdat die zo warm was geworden stond er zoveel druk op de kurk dat hij 15 seconden voor 12 uur al popte, haha! En de champagne smaakte ook nog eens ontzettend vies. Bah, hete champagne! Nou, we konden er wel om lachen ๐Ÿ˜‰ En het was zeker een onvergetelijke avond! De oortjes staan nu bij mijn souvenirs op de studeerkamer, en ik kan nog elke keer lachen als ik ze zie. En misschien draag ik ze ooit nog met carnaval!

Maart 2016 –ย Spring Awakening uitvoeren

73

Ik heb tijdens mijn studie mee mogen spelen aan twee musicals, waarvan de tweede afgelopen maart is opgevoerd. Ik speelde Thea in de musical Spring Awakening, en heb met mijn groep ontzettend veel plezier gehad. We hebben onze versie 6 keer op de planken mogen zetten!

April 2016 – Presentatie op Diesviering lustrum TU/e

Overbeeke2

Door mijn baas werd ik gevraagd of ik wilde presenteren tijdens de officiรซle viering van de dies van onze universiteit. Nou, wie zegt daar nee tegen? We zijn wekenlang intensief begeleid en voorbereid voor dit mooie moment. Mijn speech is op de dag zelf ontzettend goed gegaan, en ik hoor er nog steeds over! Het was een fantastische belevenis, en ik ben mijn baas, mijn universiteit en mijn begeleiders ontzettend dankbaar dat ik dit heb mogen meemaken. En met 3 zulk leuke andere mensen, ook nog eens! Het was fantastisch, en dit kan er mooi bij op mijn cv!

Het was een heel bijzonder jaar, en ik ben heel benieuwd wat het eventje als een 22-jarige me gaat brengen! Maar eerst ga ik even genieten van mijn verjaardagsfeestjes en cadeautjes ๐Ÿ˜‰

Liefs,
Annabel Rianne

8 gedachtes over “It’s my birthday! || Let’s look back

Geef een reactie

