Tag || Been there done that tag

In het kader van de zomervakantie leek het me leuk om een tag in te vullen die wat met vakanties te maken had. Deze, de been there done that tag, stelt vragen over mijn reisgeschiedenis! Lees mee 🙂

Welke landen van de wereld heb je al bezocht?

IMG_1967

Ik ben met mijn ouders in allerlei landen op vakantie geweest. We zijn naar Engeland, Schotland, Duitsland, België, Frankrijk, Italie, Denemarken, Noorwegen, Finland en Oostenrijk geweest. En misschien ben ik er nu zelfs nog vergeten! Met mijn vriend ben ik in Macedonië geweest, Singapore, Maleisië, Spanje (waarvan foto hierboven) en Zuid-Afrika. Al een heel mooie lijst met bestemmingen dus!

Welke bestemming staat bovenaan jouw verlanglijstje? Met andere woorden: waar wil je ECHT nog een keertje heen?

AR1-0180

Ik wil sowieso nog een keer terug naar Noorwegen. Dat was zo’n bijzondere vakantie, dat wil ik opnieuw beleven! Heel erg lang stond Zuid-Afrika (zie foto) op mijn lijst, maar die droom is nu uitgekomen. Toch wil ik nog eens terug, ik wil nog meer van het land ontdekken!

Wat is jouw meest ideale vakantie? (strandvakantie, shopping trip, culturele vakantie, etc.)

Mijn ideale vakantie heeft een combinatie van verschillende soorten reisjes. Ik wil veel te doen hebben, bijvoorbeeld kunnen wandelen of fietsen, of musea of leuke dorpjes/steden bezoeken. Maar als ik dat wil, moet ik ook goed kunnen relaxen! Aan een mooi zwembad bijvoorbeeld 🙂 En het is af en toe leuk om op zoek te gaan naar souvenirs, maar echt een shopvakantie hoeft van mij niet zo (weekendjes met mama weg uitgezonderd). Niet met mijn vriend tenminste, die krijg ik niet meegesleept! :p

Welke plek vond je zo bijzonder dat je er nog wel eens heen zou willen?

AR2-0242

Hluhluwe national park, in Zuid-Afrika. Dit niet zo bekende safaripark vond ik veel mooier dan het Kruger park: het was veel groter en erg heuvelachtig, dus had je prachtig uitzicht. Ook zagen we hier veel meer dieren, en leek het alsof we de enige jeeps in het park waren! Ik kan zeker aanraden om in je zomervakantie eens te gaan: het is daar dan winter. De natuur is dan niet zo dicht, dus de kans is veel groter dat je dieren spot! Wij spotten bijvoorbeeld deze twee jonge leeuwen, die toekeken hoe mama op zoek ging naar een prooi. Fantastisch mooi om te zien en vast te leggen!

Ben je al eens voor werk naar een leuke bestemming gestuurd? Zo ja, waar?

Ik heb nu een bijbaantje als student-assistent. Dat houdt in dat ik met collega’s voorlichtingen geef over de universiteit in het algemeen, op scholen of op de universiteit zelf. We reizen dus het hele land door! Mijn baas krijgt nu steeds meer internationaal contact, maar daarvoor neemt ze geen werknemers mee. Misschien ooit…?

Met wie ga je meestal op reis?

AR1-0089

Met Wouter, mijn vriend! Maar voordat ik hem kende ging ik altijd met mijn familie op vakantie: mijn ouders en mijn zus!

Met wie zou je nog wel eens op vakantie willen gaan? (dit mag iedereen zijn: familielid, vriend(in) of beroemd persoon)

Ik wil binnenkort weer eens een weekendje weg met mijn moeder. Naar Amsterdam of Antwerpen bijvoorbeeld! Gezellig kletsen, de stad in en goed eten. En veel foto’s maken!

Wie of wat zou je meenemen naar een onbewoond eiland?

DSC_10014_2

Mijn ereader met 100’en boeken erop, mijn vriend, mijn familie + schoonfamilie, een goed zakmes, een oplader die werkt op zonne-energie, een standymes, mijn fotocamera, mijn telefoon met erg veel muziek erop. En misschien nog wel meer als ik de kans zou krijgen!

Ben je al eens in Nederland op vakantie geweest? Zo ja, waar?

Uiteraard! Ik ben twee keer op Vlieland geweest (de eerste keer met mijn ouders en zus, de tweede keer namen we ook mijn opa en oma mee), in Zandvoort hebben we een huisje gehuurd. En nog veel belangrijker: mijn opa en oma hadden heel lang een caravan, daarna een stacaravan, in Epe op de Veluwe. Daar kwamen we zo goed als jaarlijks op bezoek!

Ga je liever naar een attractiepark of naar een dierentuin?

AR2-0411

Ik vind het allebei superleuk. Maar als ik écht moet kiezen, dan zeg ik een attractiepark met een groep vrienden, de dierentuin als ik alleen met mijn vriend ben.

Eigenlijk is een safari ook een soort dierentuin, niet? :p Daarom dus een mooie foto die ik heb gemaakt tijdens onze safari in Zuid-Afrika. Want van die foto’s kan ik nooit genoeg krijgen!

Zou je liever een ski- of een zonvakantie willen hebben?

DSC_0069

Liever een zonvakantie. Ik ben één keer op skivakantie geweest, met school. In 4 dagen probeerden ze ons te skiën. Het was op zich wel leuk en aan de après-ski begon ik na een tijdje te wennen, maar toch vond ik het gewoon veel te koud! Ik heb liever zon en 25 tot 30 graden 🙂

Bij bovenstaande foto waren we in Spanje begin 2015, op bezoek bij mijn schoonouders die een paar maanden de winter ontvluchtten. Het was heerlijk weer en een heerlijk weekendje weg! Overigens, nee ik heb niet op de grond geplast haha. Die strook water zag ik pas veel later toen ik de foto’s terugkeek, en die kwam gewoon erg ongelukkig uit!

Wat is jouw leukste vakantie-herinnering?

Pff, ik kan er onmogelijk één kiezen! Al mijn vakanties hadden iets leuks. Een dingetje van vroeger dat altijd extra leuk was: meestal was ik op vakantie jarig. Dan gingen we taart halen, deden we de hele dag leuke dingen en kreeg ik ook mijn cadeautjes op vakantie! Die dagen waren altijd heel erg gezellig 🙂 Maar eigenlijk zijn er té veel leuke vakantieherinneringen om op te noemen!

Wat is jouw minst leuke vakantie-herinnering?

DSC_10010_2

Op vakantie in Maleisië en Singapore waren wat minder leuke momenten voor mij. De ergste? De jungle. Ik ben al niet zo’n hiker, maar ik wilde me er best voor inzetten. Maar na een uur wandelen op de eerste dag liepen we langs een nest, waar een soort megawesp me stak op mijn rug (bij mijn bh-band) en op mijn hoofd. Ja, door mijn kleding heen! Het deed ontzettend pijn. De rest van de dag kon ik wel huilen van de pijn, de volgende dag van de jeuk. Ik kreeg er pillen voor, maar daar werd het niet beter van. ’s Avonds sliepen we in een grot en ik kreeg geen eten weg. Ik heb oncomfortabel geslapen. De tweede dag (de jeukdag) zat de jungle erg vol met wespen, die op je gaan zitten om je zweet van je lichaam te likken. Ik werd gék van ze! Zo erg dat ik bij een pitstop weg liep en keihard heb zitten huilen en een paniekaanval had. Gelukkig was mijn vriend er voor me. Ik was ontzettend blij toen ik de jungle eindelijk weer uit kon. Erg jammer, want hierdoor wil ik eigenlijk nooit meer een jungle in. Het hielp ook niet dat de gidsen logen over de afstand die we liepen: we liepen écht wel meer dan 10 km per dag. Nee, zoiets doe ik waarschijnlijk niet opnieuw!

Het énige pluspuntje op dat moment? Het mooie eiland waar we naartoe gingen ná de jungle. Erg idyllisch, zoals je op bovenstaande foto ziet! En nog als extra pluspunt: Wouter en ik kregen een tweepersoons-huisje. Hadden we ook eindelijk wat tijd alleen zonder de grote groep!

Naar welk(e) land(en) ga je dit jaar op vakantie?

Eind van het jaar moet ik op stage voor mijn studie, naar het buitenland. Dat kan je natuurlijk zien als een soort vakantie! Wat ik nu aan het regelen ben? Dat ik naar mijn zus toe kan, die in Australië woont! Dat zou fantastisch zijn. Ik hoop dat het lukt!

Waar zou je nooit op vakantie gaan?

DSC_0053_2

Op de studiereis in Maleisië schrok ik best wel: het was er zo arm, vaak onhygiènisch en ik kon niet tegen het eten (waardoor ik de laatste dagen hartstikke ziek was, en 3 kilo lichter terug kwam). Ik weet dus niet of ik snel opnieuw naar een Aziatisch land op vakantie ga, waar je niet een beetje normaal kunt eten. Ik kan er niks aan doen, het lag me gewoon niet zo! Misschien dat ik het nog wel overweeg wanneer alles anders geregeld is: beter eten, betere slaaplocaties en beter geplande activiteiten. Maar ja, wat kan je natuurlijk verwachten bij een studentenreis…

Wat is jouw leukste en slechtste vakantie-ervaring?

Liefs,
Annabel Rianne

Geef een reactie

