Tag || Coffee Book Tag

Tags: ze blijven leuk. Jij kan me wat beter leren kennen, en ik mag op mijn beurt weer een lijstje met leuke vragen beantwoorden! Deze keer wil ik graag de coffee book tag invullen. Want wat is nou een betere combinatie dan koffie en boeken? Het liefst zit ik elke week in de boekenwinkel in de coffeecorner met een sweet mocha en een goed boek. Lees mee over mijn antwoorden op deze coffee book tag!

coffee-smil

1. Zwarte koffie: noem een serie die moeilijk is om in te komen, maar die een hardcore fanbasis heeft.

Voor mij is dit de Infernal Devices serie van Cassandra Clare. Ik las boek één zo’n drie jaar geleden, en had erg moeite om me in te leven in dit boek. Toch vond ik hem leuk genoeg om deel 2 te kopen. Deze las ik tot halverwege, en toen ben ik gestopt… Ik wil het binnenkort weer opnieuw gaan proberen, omdat ik van letterlijk íédereen op Booktube & Goodreads te horen krijgen dat het een van hun favoriete series is. Doe ik iets fout…? Aangezien ik deel 1 en 2 al in mijn bezit heb, zou het niet moeilijk moeten zijn om deze serie opnieuw te proberen. Maar als deze serie niet zo’n hardcore fanbasis had, had ik deze serie misschien niet eens gekocht…

2. Pepermunt mocha: noem een boek die populairder is tijdens de winter of tijdens de feestdagen!

Het eerste antwoord dat in me opkomt? Harry Potter, net als iedereen! En dat is niet zonder reden, want Harry Potter was letterlijk mijn jeugd. Ik begon met het lezen van deel 1 op de camping in de stacaravan van mijn opa en oma, en vloog door de boeken heen die uit waren. Jaren later lazen wij de boeken telkens op vakantie, en we keken bijna alle films in de bios. Maar ik heb de boeken helaas zelf nog niet in mijn bezit… Gelukkig heb ik ze digitaal, dus kan ik ze elk moment dat ik wil op mijn ereader lezen! Ik ben op dit moment zelfs bezig met een re-read… 😉 En dat is alleen maar fijn!

Om een boek te noemen dat ik wél in mijn bezit heb: A true love gave to me. Dat is een leuke bundel, samengesteld door Stephanie Perkins, met 12 korte kerstverhalen. Erg cute!

3. Warme chocolademelk: wat is je favoriete kinderboek?

Tja, eigenlijk weer Harry Potter. Maar om ook een andere serie te noemen, geef ik hier als antwoord de Angels Unlimited boeken. Deel 1 tot en met 5 werden vertaald naar het Nederlands, en die heb ik met veel plezier gelezen. Het verhaal volgt Mel, die op dertienjarige leeftijd overlijdt bij een auto-ongeluk. Ze komt in de hemel terecht, en wordt opgeleid bijde Engelenacademie. Haar taak? Om met haar vrienden Lola en Reuben de Deka’s (soort demonen, ‘duistere krachten’) tegen te houden, die proberen het verleden te verduisteren. Ze reizen telkens af naar bepaalde punten in het verleden, om hier de deka’s te verslaan. Ik vond deze serie ontzettend leuk en spannend! Jammer dat er niet meer boeken vertaald werden, want ik had ze zeker gelezen.

4. Dubbele espresso: noem een boek dat je op het puntje van je stoel hield, van begin tot eind.

AR-0291

A Thousand Pieces of You, sowieso. Dit eerste boek van de Firebird serie, geschreven door Claudia Gray, hield me vanaf pagina 1 in zijn greep. Dit boek was kortweg fantastisch! Nog voor ik deel 1 uitlas rende ik al naar de winkel om deel 2 te kopen. Helaas moet ik nu wachten tot november voor deel 3… Hopelijk is het laatste deel van de serie alles waarop ik hoop. Als dit het geval is, zal dit zeker een van mijn favoriete series worden!

5. Starbucks: noem een boek dat je óveral ziet

AR-0703

Een serie die ik óveral zie tegenwoordig, is de Selection serie. Deze is ontzettend populair, en toch heb ik hem nog nooit gelezen. Ik heb het eerste boek wel digitaal, dus deze zal ik zeker lezen zodra ik een e-reader heb! Een tweede serie die ik overal zie is de Lunar Chronicles serie. Ik heb deel één, Cinder, ondertussen gelezen, en ik snap de hype wel! Hopelijk kan ik net zo genieten van de rest van de serie. Review van Cinder volgt snel!

6. Die hipster koffiewinkel: Geef aandacht aan een indie auteur.

AR-0558

Mensen die me een beetje regelmatig volgen op mijn blog, hebben vast mijn review van The Next Together van Lauren James gelezen. Ik vond dit boek zeer vermakelijk! Toch hoor ik niet veel over dit boek. Toch kan ik nu tegen je zeggen, dit boek moet je lezen! Hij behoort zeker tot mijn favorieten.

7. Oeps! Per ongeluk decaf: noem een boek waarvan je meer had verwacht.

Hierbij benoem ik graag het boek Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children van Ransom Riggs. De layout van het boek sprak me ontzettend aan: een verhaal geschreven rondom een serie eery foto’s! Maar het verhaal viel me ontzettend tegen. Ik vond het niet spannend, kon me niet identificeren met het hoofdpersonage en heb ontzettend veel moeite gehad om dit boek uit te lezen. Ik ga zeker niet verder met de serie, en heb het boek niet eens in mijn kast staan om te laten zien aan de wereld. Jammer, maar dit was een tegenvaller.

8. De perfecte blend: noem een boek of serie die zowel bitter en zoet als absoluut bevredigend was.

AR-0063

Moet ik er één kiezen? Ik las al zoveel goede boeken dit jaar! Als ik dan toch één serie moet kiezen… The 5th wave serie. Daar heb ik echt zo ontzettend van genoten!

Hopelijk vond je het leuk om mijn antwoorden op de vragen te lezen! Wat is jouw perfecte blend?

Liefs,
Annabel Rianne

 

 

Een gedachte over “Tag || Coffee Book Tag

Geef een reactie

