Personal || Harry Potter expo Brussel

Sinds jongs af aan ben ik al een enorme Harry Potter-fan. Ik ben ermee opgegroeid, kijk nog steeds vaak de films terug en denk er nog steeds graag aan terug! Toen ik dus las over een heuse Harry Potter expo op de blog van Marcia, wist ik het zeker: ik móést erheen. Gelukkig wilde mijn vriend wel met me mee! Afgelopen woensdag bezochten wij dit evenement, en ik laat je graag wat foto’s zien. Want wat vond ik het gaaf om hier te zijn!

HarryPotter_houses_flags

Uiteraard hingen de vlaggen van alle huizen er!

AR-0011

De acceptatiebrief aan Harry, geaddresseerd aan The Cupboard Under The Stairs. En Harry’s bril!

AR-0009

I solemny swear that I am up to no good…

AR-0044

In Harry Potter & the Chamber of Secrets vraagt Gilderoy Lockhart zijn studenten om in de eerste les een test te maken, om te kijken of ze zijn boeken goed gelezen hebben. Met vragen zoals “Wat is mijn favoriete kleur?”

Ook de Sorcerer’s stone en de vliegende sleutel zijn aanwezig, evenals een pion uit de levensgrote Wizard’s chess! Zo gaaf om te zien!

AR-0039

AR-0099

AR-0091

The Order of the Phoenix werd goed vertegenwoordigd. De muur vol met regels van Umbridge was indrukwekkend!

AR-0059

Uiteraard werd ook aandacht besteed aan Quidditch! De Nimbus 2000 en Nimbus 2001 hingen mooi te pronken…

De Quidditch outfits van Harry en Ron! Wat me overigens opviel: sommige van de acteurs waren echt ontzettend klein! Ze kwamen niet eens tot mijn hoogte, en ze stonden zelfs op een verhoging… Tja, het zal toch kloppen haha!

Ook de prachtige galafoto’s van the Goblet of Fire waren aanwezig. Ik vond Ron’s outfit in die scene zo grappig, die moest op de foto! En het moment dat Hermoine de trap af komt lopen in haar roze jurk…

De outfits van film 3 en 7!

AR-0021

Zo jammer dat deze foto niet helemaal scherp is. Maar toch kon ik het niet laten om hem te laten zien op mijn blog! De Grim, wat vond ik dat toch gaaf toen ik dat de eerste keer zag…

Ook de Horcruxes en de Deathly Hallows waren aanwezig!

AR-0109

En ook lagen er kranten, helaas zonder bewegende afbeeldingen (hoe gaaf zou dat niet zijn?!). Ze zijn afkomstig uit film 2 (links) en 3: op de rechtse krant kan je de foto van de Weasley’s zien, op vakantie in Egypte na het winnen van een geldsom. Met Scabbers!

En er waren nog veel meer dingen te zien… Ik heb mijn ogen uitgekeken! Ik kan het dus ook zeker aanraden om te bezoeken. Het enige nadeel was de reistijd, met optimale omstandigheden waren wij al 3 uur onderweg… Volgende keer dus maar met de auto in plaats van het openbaar vervoer? (Ja, er waren parkeerplaatsen genoeg!)

Wil je er misschien naartoe? Tot 6 november kan je de expositie gaan bekijken! Je kunt als je wilt hier tickets vinden (betaling is met creditcard).

Ben jij ook opgegroeid met de wonderlijke wereld van Harry Potter?

Liefs,
Annabel Rianne

 

2 gedachtes over “Personal || Harry Potter expo Brussel

Geef een reactie

