Personal || Napels vakantiefoto’s!

Langzaamaan ga ik het bloggen weer oppakken. Dit betekent nog niet dat ik weer helemaal terug ben, maar ik zal zeker eens in de zoveel tijd iets plaatsen. En vandaag wil ik je graag een indruk geven van mijn zomervakantie in Napels!

Met mijn dispuut van de studievereniging gingen we ter ere van onze verjaardag een aantal daagjes weg. In november worden we 10, dus dat moesten we vieren! Op donderdagochtend vertrokken we richting Schiphol, vanaf waar we naar Napels vlogen. Eind van de middag kwamen we aan in ons hostel, en diezelfde avond liepen we nog mee met een free tour om de stad alvast wat beter te leren kennen! Erna zaten we even op een terrasje, en eindigden we de avond met, jawel, pizza.

Op vrijdag planden we meteen een volle dag: met de meiden die daar nog niet geweest waren, gingen wij naar Pompeii! Napels ligt aan de kust bij de Vesuvius, dus Pompeii was maar een ruim uur reizen weg. We konden dit dus niet overslaan! Ik was verbaasd hoeveel er nog over was van de bedolven stad: ik had meer ruïnes verwacht en een veel kleinere stad. Maar dat was totaal niet het geval, we hebben er urenlang onze ogen uitgekeken! We zagen onder andere het amfitheater, een gewoon theater met een luxe tuin erachter (waar de rijkeren in hun pauze konden lopen) en veel mooie grote (maar ook veel kleine) huizen. Hier een paar foto’s!

arr-0160

arr-0178

arr-0197

arr-0217

arr-0227

arr-0290

Tijdens de free tour donderdagavond liepen we eventjes over Via Toledo, de grote winkelstraat van Napels. Lisa, Mirjam en ik moesten er een keer gaan shoppen, besloten we. Dit was zaterdag zover! We liepen er urenlang rond, en dat was supergezellig. Zij slaagden beide voor leuke kleding, maar ik liet het liggen. Als het niet leuk genoeg is, dan koop ik het niet! Desalniettemin heb ik genoten van onze dag. Ik heb er naast Mirjam nu een nieuwe shop-buddy bij!

img-20160826-wa0014

Op zaterdagavond gingen we uiteraard uit, want dat hoort er natuurlijk ook bij 😉 Heel grappig was dat het uitgaansleven in Napels allemaal buiten is! Het is er veel te warm, dus ik kan me goed voorstellen dat het in een kroeg niet te harden zou zijn. Er werd dus van muziek en drankjes genoten op pleinen! Vooral bij de universiteit van Napels was het ’s avonds erg druk. Gezellig!

Op zondag bezochten we de burcht in de stad, waarop je alle kanten op de stad kon bekijken. Uiteraard was ook de vesuvius te zien! Hierna lunchten we en namen we afscheid van vier oud-leden die ook mee waren: zij moesten de dag erna al weer aan het werk, dus zij gingen eerder naar huis. ’s Middags bezochten we de haven, waar een mooi kasteel in het water staat, de catacomben van de stad en een klein limoncello-winkeltje. Erna cocktails op een terrasje!

arr-0386

arr-0446

Maandag was al weer onze laatste dag. En misschien wel de leukste! Al vroeg in de morgen vertrokken we, want we moesten met het ov helemaal naar Sorrento. Dat is een aardig eind! Gelukkig skipte de trein heel wat haltes onderweg (vraag me niet waarom :p) en stonden we 40 minuten voor onze afspraak in Sorrento. Wat onze afspraak was? We hadden een privéboot gehuurd! Deze zou ons naar Capri brengen, een mooi eiland aan de kust. Dit eiland is erg touristisch: er wonen 13.000 mensen, maar in de zomer kan je er 4 miljoen mensen vinden!! En dat is niet zonder reden: het is een prachtig eiland. Met de boot vaarden we er omheen, waardoor we allerlei grotten te zien kregen. Rond lunchtijd gingen we het eiland op, waar we ons drie uur konden vermaken. Erna weer de boot op! We hebben genoten van de zon, van het zwemmen in de zee en van de wind: daardoor was het een stuk minder heet! Het was mijn favoriete dag van de vakantie. Een sidenote voor als je ooit zelf in Napels/Sorrento bent: onze boot bleek uiteindelijk niet helemaal privé. We waren met 9 van ons dispuut, maar uiteindelijk met 12: er waren 3 onbekende meiden bij ons geplaatst, die uit Uruguay kamen. Gelukkig waren het leuke meiden en had het geen invloed op onze dag!

napoli-77-of-100

napoli-96-of-100

napoli-89-of-100

img-20160829-wa0027

Op dinsdag vlogen we al vroeg weer terug. Ik heb de hele terugvlucht geslapen en ben eenmaal thuis, na mijn verhalen verteld te hebben aan mijn vriend en gedoucht te hebben, ook weer meteen in slaap gevallen. Ik had het blijkbaar nodig!

Het was een superleuke vakantie, en ik heb genoten van alles. Ook is het nog steeds leuk om er op terug te kijken!

Hoe was jouw zomervakantie? 🙂

Liefs,
Annabel Rianne

 

7 gedachtes over “Personal || Napels vakantiefoto’s!

Geef een reactie

